Depresyon Testi

Stres Nedir? Stres Belirtileri 2021

Stres nedir? Stres insanı nasıl etkiler? Stres belirtisinin yönetimi nasıl olmalıdır? Stresten uzak yaşam nasıl sağlanır? Stres artışı, depresyon tetikler. Depresyon, strese karşı toleransı düşürür. Stresi uzaklaştırmanın ipuçları ve detayları birlikte inceleyelim.

Stresi yönetmek neden önemlidir? Öyle ya, 2020 – 2021 oldukça stresli yıllar olarak geçiyor. Koronavirüs riski bir yanda, diğer yanda pandemi ve karantina koşulları, mutluluğu olumsuz etkiliyor. Yüksek düzeyde stresle yaşıyorsanız, tüm sağlığınızı riske atarsınız. Stres, fiziksel sağlığınızın yanı sıra duygusal dengenize de zarar verir. Açık düşünme, etkili çalışma ve hayattan zevk alma yeteneğinizi daraltır. 

Yaşam stresi konusunda yapabileceğiniz hiçbir şey yokmuş gibi görünebilir. Faturalar durmadan gelmeye devam edecek, gün içinde işler yetişmeyecek. İş ve aile sorumluluklarınız her zaman zorlu olacak. Lakin, yaşamınız üzerinde sandığınızdan çok daha fazla kontrole sahipsiniz.

Stres, zihninizi karıştırmaya bayılır. Bitmeyen olumsuz düşünceler, zihninizde gezinir, durur!

Stres etkisi nedir? Etkili stres yönetimi nasıl olur?

Etkili stres yönetimi, daha mutlu, daha sağlıklı ve daha üretken olabilmeniz için hayatınızdaki stresi kırmanıza yardımcı olur. Nihai hedef, çalışma zamanı, ilişkiler, rahatlama ve eğlence ile dengeli bir yaşam ve baskı altında kalma ve zorluklarla doğrudan başa çıkma esnekliğidir . Ancak stres yönetimi herkese uyan tek bir yöntem değildir. Bu nedenle, sizin için en iyi olanı denemek ve bulmak önemlidir. Aşağıdaki stres yönetimi ipuçları bunu yapmanıza yardımcı olabilir.

stres yönetimi
Stres Nedir? Stres Belirtileri Nedir?

Stres etkisi nedir? Stres, fizyolojik ve psikolojik olarak tüm canlıları etkilemektedir. İnsanlarda, özellikle “Yaşam Kalitesinde Bozulma” olarak karşımıza çıkabilir. İnsan doğası gereği, stres ile baş etme yöntemleri geliştirmeye çalışır, ancak bir noktadan sonra stres yükü artınca, bedenimiz ve ruhumuz bu yükün altında sıkıntı duymaya başlar.

Stres bir çok farklı şekilde yaşama yansıyabilir. En sık gözlenen stres belirtileri şunlardır:

Stres düzeyi artınca, yaşanan duygusal ve mental sorunlar şunlardır:

  • Mutsuzluk
  • İş performansında düşüş ve isteksizlik
  • Devam eden öfke hali, huzursuzluk
  • Dikkat yönetiminde sorunlar
  • Konsantrasyon bozukluğu
  • Unutkanlık
  • Aşırı yeme ya da hiç yemek yemek istememe
  • Üzüntülü bir duygulanım
  • Karamsarlık
  • İçe kapanma (sürekli yalnız kalma isteği)
  • Uyku düzeninde bozulma (geç yatma ya da aşırı uyuma)
  • Arkadaşları ile görüşme isteğinde
  • Kendine öz bakımda azalma
  • Kendine güvensizlik
  • Yaşamının bir anlamının olmadığı düşüncesi
  • Aile ile sürekli devam eden çatışmalar
stres nedir
Stres Nedir? Stres Belirtileri Nelerdir?

Stres yönetim nedir? Stresle nasıl başa çıkılır?

Stres yönetimi, yaşamınızdaki stres kaynaklarını tanımlamakla başlar. Bu göründüğü kadar basit değil. İş değiştirme, taşınma veya boşanma gibi başlıca stres faktörlerini belirlemek kolay olsa da, kronik stresin kaynaklarını tam olarak belirlemek daha karmaşık olabilir. Kendi düşüncelerinizin, duygularınızın ve davranışlarınızın günlük stres seviyenize nasıl katkıda bulunduğunu gözden kaçırmak çok kolaydır.

Elbette, çalışma süreleri konusunda sürekli endişeli olduğunuzu biliyor olabilirsiniz. Ancak, strese neden olan asıl iş taleplerinden ziyade ertelemeniz olabilir. Gerçek stres kaynaklarınızı belirlemek için alışkanlıklarınıza, tutumunuza ve mazeretlerinize yakından bakın:

  • En son ne zaman nefes aldığınızı hatırlayamasanız bile stresi geçici olarak mı açıklıyorsunuz? Şu anda sadece bir milyon şeyim var!
  • Stresi işinizin veya ev yaşamınızın ayrılmaz bir parçası olarak mı (“Burada işler hep çılgınca oluyor”) veya kişiliğinizin bir parçası olarak mı (“Çok fazla sinir enerjim var, hepsi bu”) olarak mı tanımlıyorsunuz?
  • Stresinizi diğer insanlara veya dışarıdaki olaylara mı yüklüyorsunuz yoksa tamamen normal ve istisnai olarak mı görüyorsunuz?

Stresi yaratmadaki rolünüzü ve sorumluluğunuzu kabul ettiğinizde, stres seviyenizi kontrol etmeye başlarsınız!

Stres belirtisi nedir? Stresi yönetirken kullanacağınız 10 Altın İpucu

Stres, sinir sisteminizden otomatik bir yanıt olabilir, lakin bazı stres faktörleri sizin kontrolünüzde gerçekleşir. Aile ilişkileri, sosyal çevre, iş sorumlulukları ve arkadaşlıkları doğru yönetmek, stresi yönetmek ile eşdeğerdir. Bu tür öngörülebilir stres faktörleriyle uğraşırken, durumu değiştirebilir veya tepkinizi değiştirebilirsiniz. Herhangi bir senaryoda şu 4 adımdan hangisini seçeceğinizi iyi ayarlamanız gereklidir: Kaçın – Değiştir – Uyarla – Kabul Et

  1. Gereksiz stresten kaçınmalısınız. Ele alınması gereken stresli bir durumdan kaçınmak sağlıklı değildir, ancak hayatınızda ortadan kaldırabileceğiniz stres faktörlerinin sayısı sizi şaşırtabilir.

  2. “Hayır” demeyi öğrenin. Sınırlarınızı bilin ve bunlara bağlı kalın. Kişisel veya profesyonel yaşamınızda, üstesinden gelebileceğinizden fazlasını üstlenmek, stres için kesin bir tariftir. “Gerekenler” ile “zorunluluklar” arasında ayrım yapın ve mümkün olduğunda çok fazla üstlenmeye “hayır” deyin.

  3. Stres belirtileri nedir? Sizi strese sokan insanlardan kaçının. Birisi hayatınızda sürekli olarak strese neden oluyorsa, o kişiyle geçirdiğiniz zamanı sınırlayın veya ilişkiyi bitirin.

  4. Çevrenizin kontrolünü elinize alın. Akşam haberleri sizi endişelendiriyorsa, televizyonu kapatın. Trafik sizi gerginleştiriyorsa, daha uzun ama daha az gidilen bir rota seçin. Markete gitmek hoş olmayan bir işse, market alışverişinizi çevrimiçi yapın.

  5. Yapılacaklar listenizi ayırın. Programınızı, sorumluluklarınızı ve günlük görevlerinizi analiz edin. Tabağınızda çok fazla şey varsa , gerçekten gerekli olmayan görevleri listenin en altına bırakın veya tamamen ortadan kaldırın.


    Stres belirti nedir? Stres yönetimi nasıl olmalıdır?

  6. Stresli bir durumdan kaçınamıyorsanız, onu değiştirmeye çalışın. Genellikle bu, günlük yaşamınızda iletişim kurma ve çalışma şeklinizi değiştirmeyi içerir.

  7. Duygularınızı şişirmek yerine ifade edin. Bir şey veya biri sizi rahatsız ediyorsa, daha iddialı olun ve endişelerinizi açık ve saygılı bir şekilde iletin. Çalışmanız gereken bir sınavınız varsa ve konuşkan oda arkadaşınız eve yeni geldiyse, önceden konuşmak için sadece beş dakikanız olduğunu söyleyin. Duygularınızı dile getirmezseniz, kızgınlık oluşur ve stres artar.

  8. Stres belirtisi nedir? Stresi yönetmek için, uzlaşmaya istekli olun. Birinden davranışını değiştirmesini istediğinizde, aynı şeyi yapmaya istekli olun. İkiniz de en azından biraz eğilmeye istekliyseniz, mutlu bir orta yol bulma şansınız yüksektir.

  9. Dengeli bir program oluşturun. Tüm çalışmak ve oyun oynamak tükenmişlik için bir reçetedir. İş ve aile yaşamı, sosyal aktiviteler ve yalnız uğraşlar, günlük sorumluluklar ve aksama süreleri arasında bir denge bulmaya çalışın.

  10. Stresi değiştiremiyorsanız, kendinizi değiştirin. Beklentilerinizi ve tutumunuzu değiştirerek stresli durumlara uyum sağlayabilir ve kontrol duygunuzu yeniden kazanabilirsiniz.

Bakış açınızı değiştirin!

Stres belirtileri nedir? Stres belirtileri doğru tanımlayalım!

  1. Büyük resme bakın. Stresli durumun perspektifini alın. Uzun vadede ne kadar önemli olacağını kendinize sorun. Bir ay içinde önemi olur mu? Bir yıl? Gerçekten üzülmeye değer mi? Cevap hayır ise, zamanınızı ve enerjinizi başka bir yere odaklayın.

  2. Standartlarınızı ayarlayın. Mükemmeliyetçilik, kaçınılabilir stresin önemli bir kaynağıdır. Mükemmelliği talep ederek kendinizi başarısızlığa hazırlamayı bırakın. Kendiniz ve başkaları için makul standartlar belirleyin ve “yeterince iyi” konusunda iyi olmayı öğrenin.

  3. Minnettarlığı uygulayın. Stres sizi alt üst ettiğinde, kendi olumlu nitelikleriniz ve hediyeleriniz de dahil olmak üzere hayatınızda takdir ettiğiniz her şeyi düşünmek için bir dakikanızı ayırın. Bu basit strateji, işleri perspektif içinde tutmanıza yardımcı olabilir.

  4. Sorunları yeniden çerçevelendirin. Stresli durumlara daha olumlu bir bakış açısıyla bakmaya çalışın. Bir trafik sıkışıklığından korkmak yerine, buna bir duraklatma ve yeniden gruplanma, en sevdiğiniz radyo istasyonunu dinleme veya yalnız zamanın tadını çıkarma fırsatı olarak bakın.

Değiştiremeyeceğin şeyleri kabul et!

Stres yönetimi nedir? Stres ne demektir?

  1. Bazı stres kaynakları kaçınılmazdır. Sevdiğiniz birinin ölümü, ciddi bir hastalık veya ulusal bir durgunluk gibi stres faktörlerini önleyemez veya değiştiremezsiniz. Bu gibi durumlarda, stresle baş etmenin en iyi yolu olayları olduğu gibi kabul etmektir. Değiştiremeyeceğiniz bir duruma uyum sağlamak ve yeniye adapte olmak gereklidir.

  2. Kontrol edilemeyeni kontrol etmeye çalışmayın. Özellikle, diğer insanların davranışları kontrolümüz dışındadır. Onları vurgulamak yerine, sorunlara tepki verme şekliniz gibi kontrol edebileceğiniz şeylere odaklanın.

  3. Tersini arayın. Büyük zorluklarla karşılaştığınızda, bunları kişisel gelişim fırsatları olarak görmeye çalışın. Kötü seçimleriniz stresli bir duruma katkıda bulunduysa, bunları düşünün ve hatalarınızdan ders alın.

  4. Stres yönetimi nedir? Stres yükünden kurtulmak için affetmeyi öğrenin. Kusursuz bir dünyada yaşadığımızı ve insanların hata yaptığını kabul edin. Öfke ve kızgınlıklardan kurtulun. Bağışlayarak ve devam ederek kendinizi negatif enerjiden kurtarın.
stres nedir
Stres Yönetimi Nedir?

Stres testi ve depresyon testi nasıl uygulanır?

Merkezimizde öncelikle bir stres haritanız oluşturularak, durum analizi tespit edilir. Birlikte şu adımları izleriz:

  • Depresyon – Obsesyon – Anksiyete (Kaygı) durum analizi yapılır.
  • Dikkati odaklama ve sürdürme, dikkatin çelinmesi düzeyleri dikkat testi ile ölçülür.
  • Beyin dalgaları analizi ile, pre-frontal korteks Theta – Beta – Gama beyin dalga analizi alınır.
  • Nöro-psikolojik testler ile duygu durum değerlendirmeniz analiz edilir.
  • SNT- Solunum Nefes analizi ile, dakika nefes sayısı, kalitesi ve düzeyi tespit edilir.

Tüm bu veriler ışığında, sizi yaşam hedeflerinize ulaştıracak “Kişiye Özel Gelişim Programı” belirlenir ve uygulanmaya başlanır.

stres nedir
stres belirtileri

Kişisel gelişim hedefimiz şudur:

  • Yaşamla ve kendiyle daha barışık,
  • Üretkenliği en üst düzeyde,
  • Sağlıklı ve özgüveni yüksek birey olunması,
  • Stres yönetim becerisinde artış sağlanmasıdır.

İlk başvurunuzda tespit edilen analizler, gelişim programının sonunda tekrarlanarak, sağlanan gelişmeler objektif olarak sizinle birlikte tespit edilir. Detaylı bilgiler için merkezimiz iletişim hattından bilgi alabilirsiniz.

Sağlıklı günler dileriz.

Brain Center İstanbul, Türkiye

bireysel gelişim meditasyon merkezi
Depresyon tedavi için neurofeedback

 

Daha Fazla Göster

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu