Yaşam Motivasyonu Mutluluğun Kaynağı

motivasyon-kadin-ozgur-basari-mklDepresyonda olduğumuzda, bir şeyler yapmak için sahip olduğumuz motivasyon sıklıkla azalır. Eskiden hoşunuza giden hobilerinizi ya da aktivitelerinizi bırakabilirsiniz. Zamanla herşeyden çok az yaptığınızı hissedersiniz. Bu da kaçıp kurtulmakta çok zorlanabileceğiniz daha üzücü bir döngünün içine sokar.

Haftanızı önceden planlamak için bir günlük kullanarak, yapmak istediğinizden çok daha fazlasını yapabilirsiniz. Bu gerçekten ruh halinizi düzeltmeye yardımcı olabilir. Bu bölüm haftanızı planlamanıza yardımcı olacak tavsiyeler vermeyi hedeflemektedir.

Günlüğünüzü tamamlarken, yapmak zorunda olduğunuz tüm aktiviteleri yazmakla başlayın. Örneğin, yemek hazırlamak, ev işlerini yapmak, randevulara katılmak, vb. Bu şekilde bir zaman planı, boşta kalan zamanınızı görmenize yardımcı olacaktır. Daha sonra da yapmak istediğiniz diğer aktiviteleri planlamaya başlayabilirsiniz. Kendinizi düzene sokmayı unutmayın. Kendinizi meşgul tutmak için zaman yaratın ya da rahatlamak için dışarı çıkın.

Aşağıdakiler için zaman ayırmanız ve plan yaparak uygulamanız size yardımcı olabilir:

  • Sosyalleşme: Sevdiklerinizle, arkadaşlarınızla, aile üyelerinizle sosyal temas; o anda öyle hissetmeseniz bile aslında daha iyi hissetmemizi sağlar.
  • Hobiler ve ilgi alanları: önceden yapmaktan hoşlandığınız bir şey, ya da yeni bir proje olabilir.
  • Egzersiz: bu ruh halinizi ve genel sağlığınızı iyileştirmenize yardımcı olabilir. Çok enerjik bir şey olmasına gerek yok. Düzenli olarak yürüyüşe çıkmak da iyi bir seçenek olabilir.
  • Yatma zamanı – düzenli ve istikrarlı bir uyku zamanı planlamaya çalışın. Düzenli bir uyku düzenine sahip olmak, ruh halinizi ve enerji seviyelerinizi geliştirmenize yardımcı olabilir.
  • Kendinize zaman ayırın: aktiviteler arasında kendinize rahatlamak için boş zaman yaratın.

Eğer yaşamsal mutluluk ve huzur konusunda bu önerileri yerine getirmeniz rağmen bir sıkıntı hissediyorsanız, olası bir depresyon durumunuzun analiz ve değerlendirmesi için bizlere ulaşabilirsiniz.

 

Dr. Bora Küçükyazıcı – Neuro Trainer
Uzm. Klinik Psikolog & Aile Danışmanı

Brain Center of İstanbul
Ataşehir, İstanbul – Türkiye
Tel: 0 216 6887778
Web: www.braincenter.com.tr

 

Add Comment

Required fields are marked *. Your email address will not be published.