Sağlıklı Bir Yaşam İçin Basit Öneriler ve İPUÇLARI

supplementoDepresyon hayatınızı bir çok farklı alanda etkileyebilir. Sonuç olarak doktorunuz egzersiz, beslenme ve uygun uyku düzenini içeren özel bir yaşam tarzı değişikliğini önerebilir. Diğer bir fikir de destek için arkadaşlarınızdan ve ailenizden ardım almanın yanı sıra başka kişilerle de sosyalleşmektir.

Fiziksel Aktiviteyle İlgilenmek

Başlamak zor olsa da, fiziksel olarak daha aktif olmak depresyonu idare etmenizde yardımcı olabilir. Düzenli fiziksel aktivite gelişmiş zihinsel ve fiziksel refah ile ilgilidir. Son zamanlarda yapılan araştırmalar fiziksel olarak zinde insanların depresyondan daha az etkilendiğini göstermektedir ve bu düzenli egzersiz birçok kişide depresyon semptomlarını büyük ölçüde azaltabilir.

Egzersiz ruh halinizi dört şekilde etkiler:

  1. Bazı kişilerde egzersiz sonrası ruh hali ani şekilde yükselebilir (depresyon esnasında bu etki oluşmayabilir).
  2. Düzenli egzersize başlandıktan bir kaç hafta sonra (haftada üç veya dört kez, en az 20’şer dakika), ruh hali genel bir iyileşme eğilimine girer.
  3. Fiziksel zindelikte yapılan iyileştirmeler; daha fazlasını yapmanızda yardımcı olacak şekilde enerjinizi de yükseltir.
  4. Kendinizi gergin hissettiğinizde “kalori yakmak” iyi bir egzersizdir.

Sağlıklı Beslenme Alışkanlığı 

Depresyon iştahı zedeleyen bir hastalıktır. Dengeli bir diyet sürdürmenin zor olmasının sebebi budur. Ancak, sağlıklı, dengeli bir beslenme biçiminin genel sağlık üzerindeki ve hatta depresif durum üzerindeki pozitif etkileri göz ardı edilemez.

Uyku Kalitesinin Önemi

Stres, anksiyete ve depresyon sıklıkla uyku yıkıcı bir etkiye sahiptir ve kötü uyku alışkanlığı, tek başına bile anksiyete ve depresyonu şiddetlendirebilir. Diğer bir deyişle, uyku bozuklukları ruh hali bozukluklarının hem nedeni hem de etkisidir.

Sigara – Alkol – Uyuşturucu Madde Kullanımı

Depresyon sırasında yaşanan ızdırap, alkol ya da diğer maddelerin tüketimini isteme duygusunu tetikleyebilir (örneğin tütün, esrar, amfetamin ve kokain gibi). Başlangıçta bir sakinleştirici ya da sakinleştirici etkisi ile yatıştırıyor gibi görünebilir, ama bu ani etkiler aldatıcıdır: iyileştirme izlenimi hızla dağılır ve bu maddeler zehirli hale gelir.

Tüm bu adımları uygulamanıza rağmen, eğer yaşamsal mutluluk ve huzur konusunda bir sıkıntı hissediyorsanız, olası bir depresyon durumunuzun analiz ve değerlendirmesi için bizlere ulaşabilirsiniz.

 

Dr. Bora Küçükyazıcı – Neuro Trainer
Uzm. Klinik Psikolog & Aile Danışmanı

Brain Center of İstanbul
Ataşehir, İstanbul – Türkiye
Tel: 0 216 6887778
Web: www.braincenter.com.tr

 

Add Comment

Required fields are marked *. Your email address will not be published.