Yaşam Modunu Güçlendirmek İçin 4 Adım

happy-woman-wide-wallpaper-19413Moral bozulması herkesin başına gelebilir, ama bu depresyon gibi kronik bir sağlık sorunu olduğu anlamına gelmez. Yaşama eklenen küçük yenilikler tekrar kendiniz gibi hissetmenize yardımcı olabilir. “Eğer bir konu hakkında mutsuzsanız, bir süreliğine ondan uzaklaşın ve başka bir şey yapın”, diyor Harvard Tıp Fakültesi’nden Prof. Dr Michael Craig Miller.

Yaşamınıza şu 4 adımı ekleyerek, yaşama daha huzurlu ve mutlu bakmak mümkün:

1. ADIM: Fiziksel Egzersiz.

Egzersiz, hücre seviyesine kadar sağlıklı bir aktivitedir. Dolaşımı ve sinir işlevlerini iyileştirir, ruh halinizi düzenlemeye yardımcı olur ve kendiniz hakkında daha iyi hissetmenizi sağlar.
Eylem adımları: Hızlı bir canlanma için, tempolu 30 dakikalık yürüyüş, bir aerobik sınıfı veya tenis gibi yüksek yoğunluklu bir egzersiz ortamı deneyin. Sizinle kalacak bir çözüm için, günlük düşük yoğunlukta bir yürüyüş gibi sürdürebileceğiniz günlük bir aktiviteye başlayın.

2. ADIM: Meditasyon

Meditasyon olumlu duyguları teşvik eder ve bu tür korku ve öfke gibi olumsuz duyguları azaltması için beyinde değişiklikler üretir. Kalp atışınızı, kan basıncınızı, nefes alma hızınızı, oksijen tüketiminizi, adrenalin seviyelerinizi ve strese yanıt veren bir hormon olan kortizol seviyelerinizi düşürebilir.
Eylem adımları: Birçok sağlık merkezi meditasyon dersleri sunuyor. Birisine kaydolun, veya fiziksel ve akli pratikleri birleştiren yogayı deneyin. Eğer bir sınıfa kaydolmak zor geliyorsa, meditasyon pratiklerini tanıtan bir meditasyon kılavuzu kitap veya CD alın.

depresyon-depresyon-depresyon-2

3. ADIM: Sosyalleşme

İzole yaşamak kişiyi yalnızlığa itebilir, bu da sizi üzgün yapar. Başkaları ile vakit geçirmek ruh halinizi iyileştirmeye yardımcı olur. Biz sosyal olmak için yaratılmışız. Başkalarına odaklanmak kendi kendinizi dinlemenizi engeller ve kendi kendini engelleyen düşüncelerden uzaklaşmanızı sağlar.
Eylem adımı: İzole yaşamaktan kaçının. Ayda en az bir defa bir arkadaşınızla, aile üyesiyle veya bir grupla bir araya gelin. Arkadaşlarınızı evlerinde ziyaret edin. Evinizinden çıkın, sinemaya gidin, ya da bir sanat sergisine göz atın. Birlikte vakit geçirebileceğiniz birisi yoksa, sosyal aktivite grupları ve etkinliklere katılın.

4. ADIM: Bir amaç edinin.

Anlamlı bir etkinliğe zaman ayırmak, moralinizi düzeltir, stresi azaltır ve zihninizi canlı tutar. Bu etkinlik, yeni bir hobi edinmek veya gönüllü bir işe girmek gibi basit bir şey olabilir. Yeni bir ilgi odağı yarattığınızda, kendi hayatındaki küçük ağrılar ve acılar için daha az endişe duyarsınız.
Eylem adımları: kütüphane, hastane, okul, gündüz bakım merkezi veya hayırsever bir grup için gönüllü olun. Mahallenizdeki çocuklara öğretmenlik yapın. Bebek bakıcılığı yapın. Genç iş adamlarına akıl hocalığı yapmak için ticaret odasına başvurun. Bahçıvanlık, resim, dans veya aşçılık sınıflarına katılın.

Tüm bu adımları uygulamanıza rağmen, eğer yaşamsal mutluluk ve huzur konusunda bir sıkıntı hissediyorsanız, olası bir depresyon durumunuzun analiz ve değerlendirmesi için bizlere ulaşabilirsiniz.

Dr. Bora Küçükyazıcı – Neuro Trainer
Uzm. Klinik Psikolog & Aile Danışmanı

Brain Center of İstanbul
Ataşehir, İstanbul – Türkiye
Tel: 0 216 6887778
Web: www.braincenter.com.tr

Add Comment

Required fields are marked *. Your email address will not be published.