Depresyonda Sosyal Çevre – Arkadaşların Önemi

depresyonNasıl Hissettiğinizle Başlayın

Yaşamakta olduğunuz şeyler hakkında öncelikle kendinize karşı ve sonra yakın çevrenize dürüst olun. Bu durum hiseettiklerinizi ve yaşadıklarınızı tarif etmekte yardımcı olabilir. Sadece depresyonda olmaktan bahsetmek bile daha iyi hissetmenize yardımcı olabilir.

Arkadşaınızla konuşma başlatmak için başka yollar da olabilir:

  1. “Son zamanlarda duygularımdaki değişiklikler ile ilgili bir uzmana göründüm ve bu konuyu seninle paylaşmak istiyorum…”
  2. “Bana depresyon tanısı kondu, o yüzden sağlığımı ve ihtiyaçlarımı şu anda

önceliğim yapmam gerekiyor.”

”Daha iyi hissetmek için tedavi oluyorum, ama senin desteğin de bana iyi gelebilir.”
Depresyonu açıklayın.

Depresyon hakkında neler bildiklerinizi söyleyin – bir çok sebebi olan gerçek bir durum olduğundan bahsedin, ve tedavide izlediğiniz yolu anlatın. Arkadaşlar ve aile destek ağınızı oluşturur. Hastalığınızı daha çok anladıkça, size daha iyi destek olacaklardır.

Birlikte Vakit Geçirmeyi Önerindepresyon depresyon depresyon 18

Sevdikleriniz yanınızda olmalarından dolayı kendinizi iyi hissettiğinizi bilsin. Sabah yürüyüşü, bulmaca çözmek, alışveriş veya televizyon izlemek gibi beraber yapabileceğiniz etkinlikler düşünün.

Neye İhtiyacınız Olduğunu Söyleyin

Unutmayın, bu olayda yalnız değilsiniz. Arkadaşlarınız ve aileniz sizin için rahatlama kaynağı olacaktır. Ve desteklerinin sizin hayatınızda ne kadar önemli olduğunu bilecekler. Bu yüzden, yardım istemekten korkmayın. Unutmayın, hepsi daha iyi olmanın bir parçası.

Eğer yaşamsal mutluluk ve huzur konusunda bir sıkıntı hissediyorsanız, olası bir depresyon durumunuzun analiz ve değerlendirmesi için bizlere ulaşabilirsiniz.

 

Dr. Bora Küçükyazıcı – Neuro Trainer
Uzm. Klinik Psikolog & Aile Danışmanı

Brain Center of İstanbul
Ataşehir, İstanbul – Türkiye
Tel: 0 216 6887778
Web: www.braincenter.com.tr

 

Add Comment

Required fields are marked *. Your email address will not be published.